Menu Zamknij

Dlaczego opinie klientów w sklepie internetowym są tak ważne?

Opinie o produktach i sklepie zwiększają sprzedaż

Masz piękny sklep internetowy, który wykonała dla Ciebie znakomita agencja interaktywna. Sesję fotograficzną produktów powierzyłeś profesjonalnemu studiu fotograficznemu. Opisy produktów przygotował dla Ciebie świetny copywriter. Zainwestowałeś w reklamę z najwyższej półki. Czy to wszystko wystarczy, by zdobyć zaufanie klientów i zachęcić ich do kupna? Tak – zaufanie. To ono jest niezwykle ważne, by uzyskać wysoką konwersję w sklepie. Różne badania donoszą, że dla około aż 80% konsumentów opinie o produkcie mają istotny wpływ na decyzję o zakupie. Opinia innych klientów jest tak samo istotna jak polecenie przez znajomy.

i jeszcze kilka zalet

Dlaczego warto gromadzić opinie?

Zdobędziesz zaufanie nowych klientów, którzy ostrożnie podchodzą do zakupów. Poprawisz wynik pozycjonowania w Google, ponieważ zdobywasz unikalną treści i słowa kluczowe istotne dla SEO. Będziesz miał możliwość poprawić jakoś swojej oferty, dzięki informacją zwrotnym od klientów. Dostaniesz odpowiedź na wiele pytań, np. czy produkt spełnia oczekiwania, czy rozmiarówka jest prawidłowa, czy kolorystka jest niezakłamana, czy opis był bezbłędny, czy obsługa stanęła na wysokości zadania.

Jak zdobyć pozytywne opinie?

Klienci zaczynają sobie wyrabiać opinie już na etapie zapoznawania się z ofertą. Pokaż, że jesteś rzetelnym sprzedawcą. 

  • Dostarczaj produktu dobrej jakości.
  • Zamieszczaj opis i zdjęcia zgodne ze stanem faktycznym.
  • Porządnie zapakuj towar.
  • Zapewniaj szybką wysyłkę produktów. Dziś klienci oczekują dostawy w 24h od momentu zakupu.
  • Dodaj drobny upominek do zamówienia lub kupon rabatowy.
  • Dbaj o jakość obsługi posprzedażowej.
  • Udostępnij kilka kanałów komunikacji: e-mail, telefon, chat.
  • Szybko rozpatruj reklamacje, wymiany i zwroty.
  • Poproś o wystawienie opinii i wskaż miejsce, gdzie i jak mogą to uczynić.
  • Motywuj do napisania opini przez punkty w programie lojalnościowym lub zniżki na kolejne zakupy.

Jak sobie radzić z negatywnymi ocenami?

Nie ma co ukrywać. Zawsze będą też niezadowoleni klienci. Paczka mogła iść zbyt długo, omyłkowo wyślemy nie ten produkt, rzecz wygląda lub działa inaczej niż klient się spodziewał. Z dużym prawdopodobieństwem tacy klienci zostawią opinie w naszym sklepie. Jeśli nie zawiera ona wulgaryzmów i jest zgodna z prawdą, nie usuwaj jej ze strony. Negatywna opinia zwiększa wiarygodność innych pozytywnych ocen. Odpowiadając na nią pokażesz, że dbasz o konsumentów, reagujesz na skargi, rozwiązujesz problemy i pracujesz nad ulepszaniem oferty.

Słowa to nie wszystko.

Pewnym rodzajem opinii wyrażonych przez innych klientów są bestsellery. To wyznacznik do potencjalnego klienta co warto kupić – musi być dobre, skoro tyle osób to kupuje. Warto na stronie głównej lub w danej kategorii wylistować produkty od tych najpopularniejszych wśród kupujących.

Nowym narzędziem są zdjęcia klientów z produktami Twojej marki zamieszczone na Instagramie i oznaczone Twoim hasztagiem.  Promuj tą akcję w swoim sklepie i w mediach społecznościowych. Podziękuj lub nagradzaj za udział w akcji.