Jako właściciel sklepu internetowego zapewno często zadajesz sobie pytanie „Dlaczego inne sklepy odnoszą sukces?”. Odpowiedzi oczywiście może być wiele, ale jednym z czynników mających wpływ na sprzedaż są czytelne opisy produktów.

Pobieżenie wydaje się, że przy wyborze oferty klienci kierują się tylko ceną i zdjęciami. Te dwie rzeczy mają znaczenie, ale nie zawsze są wystarczające. Nie w każdej branży to się sprawdzi. Znane marki rzeczywiście czasami skupiają się na profesjonalnej jakości zdjęć, ale zauważ, że znajdziesz tu również np. skład produktu czy tabelę rozmiarów. Dobry opis produktu pełnie rolę ekspedienta w Twoim sklepie internetowym, doradzi i opowie o produkcie. Dodatkowo ma ogromny wpływ na pozycjonowanie strony www w wyszukiwarce Google.

Dokładny opis produktu przyciągnie klientów do Twojego sklepu internetowego i zachęci do dokonania zakupu.

Jak powinien wyglądać opis produktu?

Bądź oryginalny

Skopiowanie tekstu ze strony konkurencji lub producenta bez wniesienia chociażby kliku słów od siebie nie przyniesie najlepszego efektu. Po pierwsze algorytmy Google tego nie lubią i nie poprawi to pozycji strony, a wręcz przeciwnie. Po drugie Twoja oferta nie będzie w niczym lepsza od konkurencyjnej. Skoro Ty trafiłeś na stronę innej firmy, potencjalni klienci też ją odwiedzają. Zadbaj o unikatowy opis zgodny z zasadami SEO.

Podaj szczegóły

W sklepie online kierujemy się tym co widzimy czyli nazwa, zdjęcia, opis, producent, cena. Opis powinien być dokładny, podawać wszystkie cechy produktu – specyfikacje techniczne, parametry, wymiary, skład. Warto opisać odczucia, wrażenia dotyku i/lub zapachu, efekty działania. Wszystko co pozwoli wyobrazić sobie produkt i rozwiać wątpliwości związane z decyzją o wyborze. Dobieraj słowa tak, by klient czuł korzyści jakich dozna posiadając ten produkt. Klient czytając opis powinien stwierdzić: „Tak, to jest właśnie to czego szukałem. O to mi chodziło”.

Zobrazuj korzyści

Wymień wszystkie istotne cechy produktu, ale również jakie posiada właściwości i jakie przyniesie w związku z tym korzyści. Jeśli but ma profilowaną od środka wkładkę opisz, że zapewnia dobre ułożenie stopy i wygodę noszenia nawet przez cały dzień chodzenia. Trampolina posiada siatkę, która zapewni dziecku bezpieczną i wesołą zabawę przez wiele godzin. Użyte materiały dadzą komfort używania na długie lata. Zaznacz jakie plusy produkt przyniesie w życiu codziennym.

Powołaj się na opinie innych

Wiarygodność Twoich słów wzmocni podanie wyników rankingów i badań producentów, magazynów, oceny i opinie napisane przez zadowolonych klientów, którzy często dokładnie opisują jak produkt odmienił ich życie np. „Od czasu zakupu tego odkurzacza w moim domu jest zawsze czysto, mogę sprzątać nawet, gdy dzieci śpią, ponieważ pracuje bardzo cicho, jest bardzo sprawny, więc mam więcej czasu dla siebie”. Wykorzystaj te opinie, ponieważ one bardzo często wpływają na ostateczną decyzję i rozwiewają wszelkie możliwości.

Podkreśl co jest istotne

Treść to jedno, a jej odbiór przez to drugie. Zwróć uwagę na literówki, błędy ortograficzne i gramatyczne. Zróżnicuje wielkość fontów, stosuje punktowanie lub numerację, używaj tabel. Zadbaj o estetyczny wygląd opisu. Nie stosuje dodatkowych kolorów, które nie pasują do strony www. Projektant zapewne zadbał, by wygląd strony był spójny, a stosowanie wielkich napisów w rażącym kolorze może rzuca się w oczy, ale napewno nie zachęca do obejrzenia produktu i zakupu. Opis musi być wyczerpujący, ale nie używaj zbyt długich opisów, a raczej podziel je na mniejsze grupy i ułóż według ważności informacji.

Jeszcze jedna rada

Zastanawiasz się od czego zacząć? Najlepiej postaraj się myśleć jak klient. Czym Ty się kierujesz robiąc zakupy online? Wiemy, to trudne pytanie. Postaraj się przeanalizować przy najbliższych zakupach. Dlaczego wybrałeś właśnie tą ofertą, a dlaczego zrezygnowałeś z innej.

Ważne pytania:

  • Z jakiego powodu klient szuka danego produktu?
  • W czym produkt ma mu pomóc lub co ma mu zapewnić?
  • Czego oczekuje od produktu?
  • Jakie uczucia związane z posiadaniem produktu są oczekiwane?
  • Które cechy są dla niego najbardziej istotne?