Gdy już masz zainstalowany sklep na swoim serwerze i wdrożony projekt graficzny, czas na przeprowadzenie wszystkich niezbędnych ustawień, by rozpocząć sprzedaż z sukcesem. Znajdziesz tu przewodnik o czym należy pamiętać nim udostępnisz sklep klientom i rozpoczniesz jego promocję.
ZDECYDOWAŁEŚ SIĘ ZAŁOŻYĆ SKLEP INTERNETOWY. WYBRAŁEŚ OPROGRAMOWANIE. ZADBAŁEŚ O WYGLĄD SKLEPU. MASZ JUŻ LOGO, DOMENĘ I SERWER.
Przed uruchomieniem sklepu musisz dokonać jego personalizacji i konfiguracji. Opiszemy tutaj podstawowe ustawienia, ale lista napewno jest dłuższa. Być może skorzystałeś z naszej usługi stworzenia sklepu, a może zamówiłeś sklepu u innego wykonawcy. Niezależnie od tego znajdziesz tu kilka porad.

Nasza firma oferuje również pakiet „Szybki start”, w ramach którego dokonujemy cześć lub wszystkie te ustawienia w sklepach PrestaShop. Jeśli jesteś zainteresowany, napisz do nas.

Uruchomienie sklepu internetowego
Przerwa techniczna sklepu

Zapraszamy wkrótce.

JĘZYKI – zainstaluj wybrane języki,

PRODUKTY – stwórz katalog produktów,

PŁATNOŚCI – określ metody płatności za zamówienie,

DOSTAWA – ustaw formy i koszty dostawy produktów,

KONTAKT – dane kontaktowe i adresy sklepów,

INFORMACJE – regulamin, o nas, płatność i dostawa,

STATUSY – treść automatycznych powiadomień.

Zacznij od przełączenia się w tryb Przerwa techniczna.

Na czas konfiguracji sklepu włącz przerwę techniczną. Sklep będzie widoczny tylko dla Ciebie. Można dodatkowo zakupić do PrestaShop moduł odliczania czasu pozostałego do otwarcia sklepu.

Języki – Przekazując sklep naszym klientom wybrane języki są już zainstalowane i skonfigurowane. Klient musi tylko pamiętać o przetłumaczeniu opisów produktów itp. Jeśli uruchamiasz sklep samodzielnie lub chcesz dodać kolejne języki wchodząc na nowe rynki zagraniczne, masz do wyboru wszystkie popularne tłumaczenia.

Produkty – Czym byłby bez nich sklep? Zacznij od organizacji struktury kategorii. Jeśli katalog jest rozbudowany, przemyśl dokładnie drzewo kategorii i podkategorii. Unikaj długich nazw i zbyt głębokiego menu. Dobrym rozwiązaniem będzie rozszerzenie sklepu o mega menu. Zredaguj opisy produktów, przekaż jak najwięcej szczegółów, by rozwiać wszelkie wątpliwości klientów. Zadbaj od dużą ilość zdjęć dobrej jakości. Pamiętaj o słowach kluczowych, by Twój sklep dobrze się pozycjonowała, a produkty znajdowały w wyszukiwarkach.

Płatności – Rozważ jakie metody płatności chcesz udostępnić klientom. Płatność przy odbiorze, przelew tradycyjny czy może szybkie płatności online. Ogromną popularnością cieszy się obecnie płatność blikiem. Możesz ją oferować po zawarciu umowy z wybranym operatorem płatności. Najbardziej znane są PayU, przelewy24.pl, DotPay i tPay. Przy prowadzeniu sklepu zagranicą konieczna będzie integracja z PayPal oraz np. z Klarna lub innymi lokalnymi serwisami. Dla przelewu tradycyjnego ustaw w panelu administracyjnym nazwę banku i numer konta.

Dostawa – O zakupie i zadowoleniu klientów bardzo często decyduje koszt wysyłki oraz czas dostawy. Nawiąż współpracę ze sprawdzonymi firmami kurierskimi, które gwarantują szybką dostawę. W Polsce popularnością cieszy się DHL, DPD, UPS oraz Paczkomaty Inpost i Poczta Polska. Z tymi przewoźnikami można również zintegrować sklep i umożliwić kupującym śledzenie przesyłek, a Tobie wygodne drukowanie listów przewozowych i nadawanie paczek. Przy dużej ilości pomyśl o usłudze Globkurier. Klientom możesz również zaproponować odbiór osobisty w sklepie.

Kontakt – Link do formularz kontaktowego lub numeru telefonu musi być dobrze widoczny. To zależy od szablonu graficznego. W panelu administracyjnym musisz dobrze wprowadzić Twoje dane, by otrzymywać wiadomości mailowe. Można również podać adres firmy oraz kliku sklepów stacjonarnych. Formularz kontaktowy pozwala podzielić zapytania na tematy np. pytanie o produkt, status zamówienia, reklamacja, pomoc, dział obsługi klienta. Ciekawym rozwiązaniem jest również chat online. Dzięki niemu klienci szybko uzyskują odpowiedź, a to może decydować o zakupie w Twoim sklepie.

Informacje – PrestaShop posiada prosty system CMS, gdzie możesz stworzyć podstrony informacyjne z regulaminem sklepu, polityką prywatności lub wiadomościami o firmie. W panelu administracyjnym są podpowiedzi jakie treści warto zamieścić. Regulamin wymagany jest prawnie, a podstron o firmie zwiększa wiarygodność.

Statusy – Po zakupie klienci otrzymują różne powiadomienia na temat statusu ich zamówienia. W panelu administracyjnym znajdziesz przykładowe maile, ale dostosuj je do specyfiki Twojego sklepu.