Menu Zamknij

Uruchamiam sklep – krok po kroku

​Gdy już masz zainstalowany sklep na swoim serwerze i wdrożony projekt graficzny, czas na przeprowadzenie wszystkich niezbędnych ustawień, by rozpocząć sprzedaż z sukcesem. Znajdziesz tu przewodnik o czym należy pamiętać nim udostępnisz sklep klientom i rozpoczniesz jego promocję.

ZDECYDOWAŁEŚ SIĘ ZAŁOŻYĆ SKLEP INTERNETOWY. WYBRAŁEŚ OPROGRAMOWANIE. ZADBAŁEŚ O WYGLĄD SKLEPU. MASZ JUŻ LOGO, DOMENĘ I SERWER.

Przed uruchomieniem sklepu musisz dokonać jego personalizacji i konfiguracji. Opiszemy tutaj podstawowe ustawienia, ale lista napewno jest dłuższa. Być może skorzystałeś z naszej usługi stworzenia sklepu, a może zamówiłeś sklepu u innego wykonawcy. Niezależnie od tego znajdziesz tu kilka porad.

Nasza firma oferuje również pakiet „Szybki start”, w ramach którego dokonujemy cześć lub wszystkie te ustawienia w sklepach PrestaShop. Jeśli jesteś zainteresowany, napisz do nas.

Uruchomienie sklepu internetowego

Zapraszamy wkrótce.

JĘZYKI – zainstaluj wybrane języki,

PRODUKTY – stwórz katalog produktów,

PŁATNOŚCI – określ metody płatności za zamówienie,

DOSTAWA – ustaw formy i koszty dostawy produktów,

KONTAKT – dane kontaktowe i adresy sklepów,

INFORMACJE – regulamin, o nas, płatność i dostawa,

STATUSY – treść automatycznych powiadomień.

Zacznij od przerwy

przełączenia się w tryb Przerwa techniczna

Na czas konfiguracji sklepu włącz przerwę techniczną. Sklep będzie widoczny tylko dla Ciebie. Można dodatkowo zakupić do PrestaShop moduł odliczania czasu pozostałego do otwarcia sklepu.

Języki

Przekazując sklep naszym klientom wybrane języki są już zainstalowane i skonfigurowane. Klient musi tylko pamiętać o przetłumaczeniu opisów produktów itp. Jeśli uruchamiasz sklep samodzielnie lub chcesz dodać kolejne języki wchodząc na nowe rynki zagraniczne, masz do wyboru wszystkie popularne tłumaczenia.

Produkty

Czym byłby bez nich sklep? Zacznij od organizacji struktury kategorii. Jeśli katalog jest rozbudowany, przemyśl dokładnie drzewo kategorii i podkategorii. Unikaj długich nazw i zbyt głębokiego menu. Dobrym rozwiązaniem będzie rozszerzenie sklepu o mega menu. Zredaguj opisy produktów, przekaż jak najwięcej szczegółów, by rozwiać wszelkie wątpliwości klientów. Zadbaj od dużą ilość zdjęć dobrej jakości. Pamiętaj o słowach kluczowych, by Twój sklep dobrze się pozycjonowała, a produkty znajdowały w wyszukiwarkach.

Płatności

Rozważ jakie metody płatności chcesz udostępnić klientom. Płatność przy odbiorze, przelew tradycyjny czy może szybkie płatności online. Ogromną popularnością cieszy się obecnie płatność blikiem. Możesz ją oferować po zawarciu umowy z wybranym operatorem płatności. Najbardziej znane są PayU, przelewy24.pl, DotPay i tPay. Przy prowadzeniu sklepu zagranicą konieczna będzie integracja z PayPal oraz np. z Klarna lub innymi lokalnymi serwisami. Dla przelewu tradycyjnego ustaw w panelu administracyjnym nazwę banku i numer konta.

Dostawa

O zakupie i zadowoleniu klientów bardzo często decyduje koszt wysyłki oraz czas dostawy. Nawiąż współpracę ze sprawdzonymi firmami kurierskimi, które gwarantują szybką dostawę. W Polsce popularnością cieszy się DHL, DPD, UPS oraz Paczkomaty Inpost i Poczta Polska. Z tymi przewoźnikami można również zintegrować sklep i umożliwić kupującym śledzenie przesyłek, a Tobie wygodne drukowanie listów przewozowych i nadawanie paczek. Przy dużej ilości pomyśl o usłudze Globkurier. Klientom możesz również zaproponować odbiór osobisty w sklepie.

Kontakt

Link do formularz kontaktowego lub numeru telefonu musi być dobrze widoczny. To zależy od szablonu graficznego. W panelu administracyjnym musisz dobrze wprowadzić Twoje dane, by otrzymywać wiadomości mailowe. Można również podać adres firmy oraz kliku sklepów stacjonarnych. Formularz kontaktowy pozwala podzielić zapytania na tematy np. pytanie o produkt, status zamówienia, reklamacja, pomoc, dział obsługi klienta. Ciekawym rozwiązaniem jest również chat online. Dzięki niemu klienci szybko uzyskują odpowiedź, a to może decydować o zakupie w Twoim sklepie.

Informacje

PrestaShop posiada prosty system CMS, gdzie możesz stworzyć podstrony informacyjne z regulaminem sklepu, polityką prywatności lub wiadomościami o firmie. W panelu administracyjnym są podpowiedzi jakie treści warto zamieścić. Regulamin wymagany jest prawnie, a podstron o firmie zwiększa wiarygodność.

Statusy

Po zakupie klienci otrzymują różne powiadomienia na temat statusu ich zamówienia. W panelu administracyjnym znajdziesz przykładowe maile, ale dostosuj je do specyfiki Twojego sklepu.