Menu Zamknij

Zaplanuj działania marketingowe dla Twojego sklepu

Początek roku to idealny czas na przygotowanie planu na następne miesiące

Kalendarz

Styczeń

Trwają zimowe wyprzedaż, które rozpoczęły się już pod koniec grudnia. To bardzo ważny czas, ponieważ aż 20% zakupów dokonywana podczas sezonowych wyprzedaży. Jak przygotować sklep internetowy na tem gorący okres? Po pierwsze zadbaj o zapasy towaru, szkoda przeznaczyć budżet na promocje produktów, których nie ma i dodatkowo klientów spotyka rozczarowanie. Zdecyduj jaki asortyment będzie oferowany z obniżoną ceną, jak wysokie będą rabaty, czy wysokość rabatu będzie rosła z czasem trwania wyprzedaży. Koniecznie na stronie głównej sklepu zamieść baner z informacją o promocjach, listę top produktów oraz roześlij wiadomość newsletter w pierwszym dniu wyprzedaż np. „Wielka wyprzedaż aż do 70%. Start już dziś o godzinie 20:00.”

Luty

Przed nami Walentynki. Na tą okazję prezenty są bardzo często kupowane na ostatnią chwilę, więc zapewnij klientom dostawę przed 14 lutego, a spóźnionym udostępnij możliwość zakupu karty podarunkowej. Ułatw kupującym wybór odpowiedniego produktu. Stwórz listę prezentów dla niej i dla niego.  Warto dodać w sklepie tymczasową kategorię walentynkową. Oznacz produktu widocznym symbolem kojarzącym się z świętem zakochanych.  

Marzec

Czas na wiosenne porządki w sklepie. Przejrzyj swoje produkty i zastanów się, dlaczego niektóre z nich słabo się sprzedają bądź wcale. Sprawdź co zalega w magazynie. A teraz przygotuj strategię jak sprzedać ten towaru. Oto proste przykłady jak to zrobić. Po pierwsze przeceny i promocje. Obniż cenę produktów trudno się sprzedających i oznacz je jako super okazja. Dodatkowo możesz poinformować o ograniczonej ilości produktów lub krótkim czasie trwania promocji. Zastosuj metodę cross selling i proponuje te produkty w koszyku, w trakcie realizacji zamówienia – „produkty w wyjątkowej cenie”. Kolejny sposób to stwórz zestawy produktów – świetnie sprzedający się produkt połącz z mniej popularnym. A może warto pomyśleć o ofercie specjalnej z okazji Dnia Kobiet?

Kwiecień

Wiosna w pełni. Co przed nami? Mid season sale czyli wiosenne wyprzedaże. Wprowadź klientów w radosny nastrój, który kojarzy nam się z tą porą roku. Kwiatki, ptaszki i kwitnące drzewa w tle strony albo pełen energii baner na stronie głównej. Sprawdź czy strona nie potrzebuje lekkiego odświeżenia albo przyspieszenia jej działania. Może warto dodać nowe metody płatności dla wygody klientów lub nawiązać współpracę z popularną firmą kurierską oferującą szybkie dostawy.

Maj

Maj przynosi nam Dzień Matki. Przygotuj specjalną kategorie z produktami idealnymi na upominek na Dzień Matki. Jeśli prowadzisz blog na stronie, napisz artykuł z pomysłami na modnego tego roku prezenty. Pamiętaj o kartach podarunkowych, paczkach produktów, opakowaniu prezentowym. Zareklamuj się w mediach społecznościowych, wyślij wiadomość newsletter do stałych klientów.

Czerwiec

Rusza letnia wyprzedaż. Wszyscy klienci czekają na ten moment. Bądź gotowy z listą produktów przewidzianych do obniżki cenowej. Nie zapomnij wysłać newsletter do klientów, gdy ruszysz z promocją. Koniecznie topowe produkty zamieść na stronie głównej, a najlepsze marki lub kategorie w banerze rotacyjnym. By ułatwić klientom znalezienie produktów w atrakcyjnych cenach dodaj nową kategorię Wyprzedaż i niech będzie ona dobrze widoczna. 

Lipiec i sierpień

Powoli kończą się wyprzedaż i przychodzi uspokojenie. Prawdopodobnie planujesz urlop i regenerację po wytężonym okresie prac. Gdy już wypoczniesz, zadbaj też o sklep. Zweryfikuj czy posiadasz aktualną i bezpieczną wersję oprogramowania, sprawdź czy strona działa szybko i bez zarzutu, czy wygląd sklepu podąża za najnowszymi trendami. Pomyśl czy nie warto zainstalować nowe moduł poprawiające SEO sklepu, zwiększające sprzedaż, usprawniające proces zamawiania oraz obsługi kupujących. Może na Twojej stronie brakuje jeszcze bloga z poradami lub chatu online do szybkiej komunikacji z klientami.

Wrzesień

Rozpoczyna się nowy rok szkolny. Jeśli sprzedajesz artykuły szkolne, biurowe, meble, sprzęt elektroniczny lub odzież i obuwie bądź gotowy na wrzesień. Potraktuj ten moment jako nowy rok także dla Ciebie. Lista pytań, na które warto sobie odpowiedzieć. Czy klienci mogą zostawić w Twoim sklepie opinie o zakupionych produktach? Czy mają możliwość ocenienia  Twojego sklepu? Czy wykorzystujesz te dobre opinie, by zdobyć nowych klientów? Gdzie reklamujesz swój sklep? Czy pamiętasz o Instagramie i Facebooku? Czy Twój sklep jest zintegrowany z Google Shopping? Wyznacz sobie nowe cele.

Październik

Mimo, że na dworze coraz zimniej zbliża się gorący okres w sprzedaży. Czas na wprowadzanie dalszych udoskonaleń. Wiesz co jest jednym z kluczowych czynników przy podejmowaniu decyzji o zakupie? Darmowa dostawa. Jeśli możesz zaoferują bezpłatną dostawę na wszystkie produkty. Jeśli nie, rozważ wprowadzenie darmowej dostawy przy zamówieniu powyżej pewnej kwoty. Kupujący lubią mieć również wybór firmy kurierskiej. Dużą popularnością cieszą się Paczkomaty Inpost oraz DPD i DHL. Przy drogich produktach lub jeśli Twój sklep jest nowy na rynku zaoferuj wysyłkę za pobraniem, by zwiększyć zaufanie klientów.

Listopad

Jaki jest najbardziej oczekiwany dzień w listopadzie? Tak, Black Friday. Przypada on w ostatni piątek tego miesiąca. Przygotuj się porządnie na ten dzień, a nawet tydzień. Czas szalonych zakupów trwa aż do Cyber Monday. Wszyscy gorączkowo szukają okazji na zakup wymarzonych od dawna produktów oraz prezentów gwiazdkowych. Uruchom odpowiednio wcześnie kampanie reklamującą Black Friday albo nawet Black Week w Twoim sklepie. Jak zawsze w okresie promocyjnym pamiętaj o zastosowaniu w sklepie kolorystki i banerów kojarzących się z Black Friday, powiadomieniu stałych klientów, oznaczeniu produktów w promocji, zapewnieniu niezawodnego działania procesu zakupowego.

Grudzień

Święta tuż, tuż. Świąteczny nastój musi panować także w sklepie. Zadbaj o atrakcyjną grafikę na ten wyjątkowy czas. Pomóż klientom w znalezieniu pomysłów na prezent. Napisz na blogu wpis z listą produktów dla niej, dla niego, dla dzieci w różnym przedziale wiekowym. Przygotuj świąteczną kampanię reklamową. Zatroszcz się o sprawną obsługę klientów, od zapytań od potencjalnych klientów, przez wygodny koszyk, po dostawę paczki przed świętami. Nie oferuj produktów, których dostępności w magazynach nie jesteś 100% pewny. Dla niezdecydowanych zaoferuj karty podarunkowe o różnej wartości, a dla oczekujących wysokiej jakości obsługi, pakowanie na prezent.

Źródło: Kalendarz handlu elektronicznego PrestaShop